v tomto článku se vás pokusím seznámit s pravidly.V tomto článku vás seznámím s vlastnostmi.
VLASTNOSTI
Pohyb(M)
Tato vlastnost, často nazývána jednoduše pohyb (move) určuje kolik palců může daná bytost za normálních okolností na bitevní ploše urazit. Například goblin který ma pohyb 4" (M4) se může pohnout nanejvýše 4".
Bojová dovednost (WS)
Vyjadřuje jak zkušeně nebo dokonale ovládá bojovník své zbraně, nebo jak odhodlané a zlostné je monstrum. Bojová dovdnost se hodnotí ve škále od 1 do 10, a čím vyšší je její hodnota, tím pravděpodobněji bojovník zasáhne svého protivníka v boji zblízka. Obyčejný člověk má WS 3, kdežto ostřílený velitel může mít WS 4, WS 5 nebo dokonce i více.
Střelecká dovednost (BS)
Tato vlastnost poukazuje na to, jak dobře bojovník ovládá střelecké zbrně, například luk nebo pušku. Střelecká dovednost se hodnotí na stupnici od 1 do 10, čím vyšší je hodnota, tím snadněji bytost zasáhne cíl střeleckou zbraní. Některá monstra mají vrozené zbraně, jež mohou používat na dálku ( například mohou plivat jed ) a jejich bs určuje, zda li zasáhnou či nikoliv.
Síla (S)
Odráží sílu bytosti. Síla se měří od 1 do 10. Extrémně slabá bytost může mít sílu 1, kdežto mohutný obr má S7 nebo dokonce více. U většiny lidí je S3. Síla určuje jak mohutné údery bytosti, a tím pádem jak snadno zraní zasaženého protivníka.
Odolnost (T)
Odolnost přestavuje schpnost bytosti odolávat fyzickým zraněním nebo překonávat bolest, a odráží takové vlastnosti jako je odolnost kůže, pevnost šupin nebo tloušt´ku srsti. Odolnost se měří od 1 do 10. Čím odolnější bytost, tím lépe odolává nepřátelským zásahům.
Životy (W)
Určuje kolik poškození může utrpět bytost dříve něž zemřenebo je zraněna natolik těžce že již nemůže pokraovat v boji. Většina bytostí má 1 život. Velká monstra mohou často přežít několik zranění, které by usmrtily menší bytosti, a mají tedy W2,W3,W4 a více.
Iniciativa (I)
Měří se na škále od 1 do 10 a odráží rychlost reakcí bytosti. Bytosti z nízkou iniciativou ( jako orkové I2) jsou pomalé a neobratné kdežto bytosti s vysokou iniciativou ( například elfové I6 ) jsou rychlejší a hbitější. lidé mají I3. Iniciativa odráží skutečnos, že rychlejší bytosti útočí dříve než pomalejší, a tím určuje pořadí, ve kterém bytosti v boji zblízka útočí.
Útoky (A)
Určuje počet útoků, které může bytost provést v boji zblízka. Většina bytostí útočí jenom jednou a proto má 1 útok, ale některá monstra nebo výjimeční válečníci mohou udeřit několikrát a mají A2,A3 nebo více.
Morálka (LD)
Bytost s vysokou hodnotou morálky je odvážná vytrvalá a sebeovládající se. Bytost s nízkou hodnotou je jejím opakem! morálka se hodnotí na škále od 1 do 10 Lidé mají hodnotu morálky 7, což představuje průměr, kdežto zbabělí noční goblini mají hodnotu morálky jen.